90s生まれミレニアル世代のメモ帳/備忘録

アメリカ東海岸の片隅から、読んだ記事や本で気になった箇所をメモするブログ。

Eminem - Untouchable 歌詞 和訳で覚える英語

Music Video

www.youtube.com

 iTunes

Untouchable

Untouchable

  • provided courtesy of iTunes

 

サビ・コーラスで覚える英語 

[Chorus: Eminem & (Cheech and Chong)]
White boy, white boy, you're a rockstar
(My momma talkin' to me, tryna tell me how to live)
White boy, white boy, in your cop car
(But I don't listen to her, 'cause my head is like a sieve)
White boy, white boy, you're untouchable
(The world's coming to an end, I don't even care)
Nobody can tell me shit 'cause I'm a (big rockstar)

  • sieve - (目の細かい)ふるい、(液体の)こし器
  • untouchable - 手を触れてはならない、禁制の、手の届かない、無敵の、無比の、汚らわしい、不可触賤民(せんみん)の

[Chorus: Eminem & (Cheech and Chong)]
ホワイトボーイ ホワイトボーイ おまえはロックスター
(俺のままは俺と対話しようとしている どうやって生きたらよいか)
ホワイトボーイ ホワイトボーイ パトカーの中で
(でも俺はママの言うことを聞かなかった, 'cause my head is like a sieve)
ホワイトボーイ ホワイトボーイ おまえは無敵だ
(世界の終わりが近づいても 俺は気にもしない)
Nobody can tell me shit 'cause I'm a (big rockstar)