Safari Man – 洋楽歌詞の和訳で英語学習

洋楽の歌詞を教材に英語を勉強しTOEIC 900点台を獲得した方法を紹介するブログ

Alesso & Anitta - Is That For Me 歌詞 和訳で覚える英語

2017年10月12日リリース Alessoの新曲です。

 Music Video

www.youtube.com

iTunes

Is That for Me

Is That for Me

  • アレッソ & Anitta
  • ダンス
  • ¥250

 

歌詞和訳で覚える英語

[Intro]
Is that for me?

それは私のため?

[Verse 1]
Ooh, come a little bit closer
Come and get a little piece of mine, yeah
Let me take over
Nothing wrong with feeling right
I know, but be selfish
It's getting late, look at the time
Been thinking about it all day
What we're gonna do about it tonight

  • little piece of - ~のひとかけら
  • take over - 〔義務や責任などを〕引き継ぐ、引き受ける
  • there is nothing wrong with ~ -  ~にはまったく問題/悪いところがない、~は大丈夫

もう少し近くに来て
わたしのひとかけらを奪って
わたしに任せて
この気持ちに問題はないわ
わかってるでも、自分本位にならないと
遅くなってしまう 時間を見て
一日中、そのことを考えている
What we're gonna do about it tonight

[Pre-Chorus]
Up against the wall, up against the wall
No holding back now
No tearing up now
No turning back now
Catching feelings now, catching feelings now
Let's go away now
Oh, see what it taste now
Wanna know now

  • up against a wall -《be ~》壁に突き当たっている、窮地に陥っている、手詰まりである、万策尽きている

壁にぶち当たっている
隠さないで
引き裂かないで
背中を向けないで
今、この気持ちをつかむ、
どこかへ遠くへ行こう
どうなるか味わってみよう
今知りたいの

[Chorus]
Is that for me?
Is that for me?
Is that for me?

[Verse 2]
Ooh, let me back up on it
Hold on we're going for a ride, yeah
Ready? Know you want it
Know you wanna take all my time
But you get this static
Gotta gimme, gimme what I like
Been thinking about it all day
What we gon' do tonight?

[Pre-Chorus]
Up against the wall, up against the wall
No holding back now (oh no)
No tearing up now (oh no)
No turning back now
Catching feelings now, catching feelings now
Let's go away now
Oh, see what it taste now
Wanna know now

[Chorus]
Is that for me?
Is that for me?
Is that for me?

[Brigde - Harmonizing]

[Chorus]
Is that for me?
Is that for me?
Is that for me?