90s生まれミレニアル世代のメモ帳/備忘録

アメリカ東海岸の片隅から、読んだ記事や本で気になった箇所をメモするブログ。

Fergie - Save It Til Morning 歌詞和訳で覚える英語

2017年9月22日リリース。プロデューサーはToby Gadです。

Music Video

www.youtube.com

iTunes

Save It Til Morning

Save It Til Morning

 

歌詞和訳で覚える英語

[Verse 1]
Wanna hide away in a quiet place
And wait out your storm of words again
Build a wall and put my armour on
Escape the bullets, babe
Silent stares to see who’s giving in
Who will be the first to break?
Got that look on your face tonight
What ya gonna say?

  • wait out〔危険などが〕過ぎ去るまでじっと待つ、例文 : wait out the storm 嵐が去るのを待つ ほとぼりの冷めるのを待つ
  • give in降参、ペコペコ、なあなあ、妥協

静かな場所に隠れたい
またあなたの言葉の嵐が過ぎ去るのを待つ
防壁を作ってアーマーを身につける
弾丸を逃れる
誰が降参するのかを静かに
誰が最初に休戦宣言するの?
今夜あなたの表情を
何を言うの?



[Pre-Chorus]
But this girl is walking, walking (Yeah)
And you start talking, talking (Uh-huh)
‘Cause baby we’re about to blow (I’m ‘bout to blow)
Don’t tell me things you’ll be regretting (Yeah)
‘Cause I’m never gonna forget ‘em (Nah)
Tonight, we gotta let it go-o-o-o

  • be about toそう、かかる、まさに…せんとする、まさに…しようとしている、〈…しようとする〉・掛ける、…仕掛けている、…するところだ
  • blow - (名) 殴打、一撃、強打、殴り合い 〔精神的な〕打撃、ダメージ、ショック  〔不意の〕攻撃、襲撃
  • blow -

でもこの女の子は歩いている、歩いている
あなたは話はじめた、話し始めた
私たちはもう少しでぶっ飛んでしまうわ
あなたが残念に思っていることを私に話さないで (Yeah)
そのことを忘れられなくなってしまいそうだから (Nah)
今夜、私たちは忘れるわ

[Chorus]
My heart is screaming out, leave me alone
Just don’t start, we’ll work it out tomorrow
We can kick and fight, stay up all damn night
Thinking you and I are enemies (Woah)
But these dark skies are gonna be clear (Shh)
Just save it ‘til morning
Save it ‘til morning (Ahh)

私の心は叫んでいるわ、一人にして
始めないで、明日一緒に考えるわ
私たちは戦えるわ、夜中まで起きるわ
あなたと私は敵だと思って (Woah)
でも暗い空は晴れ渡っていくだろう (Shh)
ただ朝までそのままでいて
朝までそのままでいて (Ahh)

 

[Verse 2]
All the sorry’s, the apologies
All the “You’re not good enough’s”
All the careless words you throw on me
It’s hard to scrape them off
Like a barnacle, they stick to me
Like a zombie’s eating my flesh
So baby, think before you speak
And take a deep breath

全てが惨めで、それは謝罪
“あなたは全然良くない”
あなたが私に言うすべての不注意な言葉
それらを気にしないのは難しいの
貝のように、彼らは私を突くの
ゾンビのように私の肉を食べて
だからねぇ、あなたが話す前に考えて
そして深呼吸をして

[Pre-Chorus]
But this girl is walking, walking (Yeah)
If you start talking, talking (Uh-huh)
‘Cause baby we’re about to blow (I’m ‘bout to blow)
Don’t tell me things you’ll be regretting (Yeah)
‘Cause I’m never gonna forget ‘em (Nah)
Tonight, we gotta let it go-o-o-o

 

でもこの女の子は歩いている、歩いている 
そして君は話している、話している
私たちは爆発する手前よ (I’m ‘bout to blow)
あなたが残念に思っていることを私に話さないで (Yeah)
そのことを忘れられなくなってしまいそうだから (Nah)
今夜、私たちは忘れるわ

[Chorus]
My heart is screaming out, leave me alone
Just don’t start, we’ll work it out tomorrow
We can kick and fight, stay up all damn night
Thinking you and I are enemies (Woah)
But these dark skies are gonna be clear (Shh)
Just save it ‘til morning

私の心は叫んでいるわ、一人にして
始めないで、明日一緒に考えるわ
私たちは戦えるわ、夜中まで起きるわ
あなたと私は敵だと思って (Woah)
でも暗い空は晴れ渡っていくだろう (Shh)
ただ朝までそのままでいて

[Bridge]
Light from the dawn, bringing the calm
Bringing the haze away out of the fog
Moving the clouds, lifting the doubt
Seeing it for what it really is now
Love you a lot, you even more
Why do you hurt the ones you love the most?
Love you a lot, you even more
Why do you hurt the ones you love the most?
I won’t be your punching bag
Why did I put up with that?
We gotta figure it out
You don’t want me to figure that out

下からの明かり、落ち着いてきたわ
霧からモヤに変わっていく
雲が動いていて、疑うのをやめるわ
それが今本当のことなのか確かめるわ
あなたを愛してるの、あなたよりもね
なぜあなたは最も愛している人を傷つけるの?
あなたを愛してるの、あなたよりもね
なぜあなたは最も愛している人を傷つけるの?
あなたのサンドバックになりたいわけじゃない
なんで私は我慢してるんだろう
私たちはそれを見つけ出さないといけないわ
あなたは私がそれを見つけ出すことを望んでないのね

[Chorus]
My heart is screaming out, leave me alone
Just don’t start, we’ll work it out tomorrow
We can kick and fight, stay up all damn night
Thinking you and I are enemies (Woah)
But these dark skies are gonna be clear (Shh)
Just save it ‘til morning
Save it ‘til morning
Save it ‘til morning

私の心は叫んでいるわ、一人にして
始めないで、明日一緒に考えるわ
私たちは戦えるわ、夜中まで起きるわ
あなたと私は敵だと思って (Woah)
でも暗い空は晴れ渡っていくだろう (Shh)
ただ朝までそのままでいて
朝までそのままでいて
朝までそのままでいて