90s生まれミレニアル世代のメモ帳/備忘録

アメリカ東海岸の片隅から、読んだ記事や本で気になった箇所をメモするブログ。

Justin Bieber & BloodPop® - Friends 歌詞和訳で覚える英語

Blood DiamondことBloodpopとJustin Biberのコラボ。Biberの"Sorry"でコラボして以来の曲。

“Friends” is about staying amiable after a breakup. BloodPop, formerly Blood Diamonds, teased this collaboration in a July 2017 tweet:

So hard to let go of a song and call it done.

Bieber and BloodPop previously worked together on Bieber’s 2015 album Purpose; most notably on the hit single “Sorry.”

 Music Video

iTune 

Friends

Friends

 

[Intro]
BloodPop®

[Verse 1]
I was wonderin' 'bout your mama
Did she get that job she wanted?
Sold that car that gave her problems?
I'm just curious 'bout her, honest (ooh-ooh)

君のママのことを考えてたんだ
彼女はやりたかった仕事に就けたのかな?
あの問題の車を売ってしまったのかな
ただ気になるんだ 正直に言うと

[Pre-Chorus]
Know you're wonderin' why I been callin'
Like I got ulterior motives
I know we didn't end this so good
But you know we had something so good
So I'm wonderin'

なんで僕が電話し続けたか気になってるんだって
下心で電話したかのように
こんなかたちで終わったのは良くない
でも俺達は良い関係だったろ

[Chorus]
Can we still be friends? (ah-ah)
Can we still be friends? (ah-ah)
Doesn't have to end (ah-ah)
And if it ends, can we be friends?
Can we be friends?
Can we be friends?

また俺達はフレンドになれるのかな?
また俺達はフレンドになれるのか?
これで終わる必要はない
もし終わってしまっても、またなれる
友達に
なれるかな

[Verse 2]
Wonderin' if you've got a body
To hold you tighter since I left (since I left)
Wonderin' if you think about me (ooh-ooh)
Actually, don't answer that (uh-huh)

だれかいたのかな?
僕がいなくなってから君をもっと強く抱きしめる人が
僕のことを思ってくれているのかな
でも 答えないでくれ

[Pre-Chorus]
Know you're wonderin' why I been callin'
Like I got ulterior motives
I know we didn't end this so good
But you know we had something so good
So I'm wonderin'

なんで僕が電話し続けたか気になってるんだって
下心で電話したかのように
こんなかたちで終わったのは良くない
でも俺達は良い関係だったろ

[Chorus]
Can we still be friends? (ah-ah)
Can we still be friends? (ah-ah)
Doesn't have to end (ah-ah)
And if it ends, can we be friends?
Can we be friends?
Can we be friends?
And if it ends, can we be friends?

また俺達はフレンドになれるのかな?
また俺達はフレンドになれるのか?
これで終わる必要はない
もし終わってしまっても、またなれる
友達に
なれるかな

[Pre-Chorus]
Know you're wonderin' why I been callin'
Like I got ulterior motives
Know we didn't end this so good
But you know we had something so good
I'm wonderin'

なんで僕が電話し続けたか気になってるんだって
下心で電話したかのように
こんなかたちで終わったのは良くない
でも俺達は良い関係だったろ

[Chorus]
Can we still be friends? (ah-ah)
Can we still be friends? (ah-ah)
Doesn't have to end (ah-ah)
And if it ends, can we be friends?

また俺達はフレンドになれるのかな?
また俺達はフレンドになれるのか?
これで終わる必要はない
もし終わってしまっても、またなれる
友達に
なれるかな

 

英語歌詞