90s生まれミレニアル世代のメモ帳/備忘録

アメリカ東海岸の片隅から、読んだ記事や本で気になった箇所をメモするブログ。

Kygo, Ellie Goulding - First Time の歌詞和訳で覚える英語表現 若い頃の恋愛を懐かしむノスタルジックなトラック

「kygo ellie」の画像検索結果

Music Video

 若い頃の恋愛を懐かしむノスタルジックなトラック。この曲はスティールパンシンセサイザーフルートを使ったKygo(カイゴ)のトロピカルハウスの音ヘの回帰となっているようです。

“First Time” is a nostalgic track reminiscing young love. The song is a return to Kygo’s tropical house roots with steel drums and synthesized flutes.

The track is Kygo’s follow up single to “It Ain’t Me,” and features British pop-star Ellie Goulding, the song marking the first collaboration between the two artists. However, this isn’t the first time Kygo has experimented with Goulding’s vocals, having previously remixed her…

read more »

歌詞で使われている英語をチェック

[Verse 1]
We were lovers for the first time
Running all the red lights
The middle finger was our peace sign, yeah
We were sipping on emotions
Smoking and inhaling every moment
It was reckless and we owned it, yeah, yeah

わたしは最初は恋人同士だった
全部の赤信号を無視して
中指を立てるのは私たちのピースサインだった
感情を味わっていた(浸ってた)
煙草をすって全ての瞬間を吸い込んでいた
向こう見ずだったけど 全部わたしたちのものだった yeah

単語チェック

  • run a light - 信号を無視する
  • inhalie - 〈空気などを〉吸入する.2〈たばこの煙を〉肺まで吸い込む 
  • reckless - むこうみずな

[Pre-Chorus]
We were high and we were sober
We were under, we were over
We were young and now I'm older
But I'd do it all again

[Chorus]
Getting drunk on a train track
Way back, when we tried our first cigarettes
Ten dollars was a fat stack
I'd do it all again
Bought my jacket and a snapback
Your dad's black Honda was a Maybach
Re: Stacks on the playback
I'd do it all again

[Pre-Chorus]
ハイだったしシラフだった
わたしたちは落ちていたし 終わっていた
わたしたちは若かった でも今は私は年をとった
ももう一度ぜんぶやってみるわ

[Chorus]
線路の上で酔っ払って
戻るの 最初にタバコを吸おうとしたときに
10ドルは厚い札束だった
I'd do it all again
ジャケットとバックを買って
アナタのパパのホンダは私たちのマイバッハだった
Re: Stacksをリピートしながら
I'd do it all again

単語チェック

  • sober
  • a fat stack - 厚い札束
  • Maybachメルセデス・マイバッ
  • stack on - 
  • playback - プレイバック、再生(装置)、吹き替え歌手

[Verse 2]
We were lovers on a wild ride
Speeding for the finish line
Come until the end of our time, yeah
Started off as a wildfire, burning down the bridges to our empire
Our love was something they could admire, yeah, yeah

[Pre-Chorus]

[Chorus]

[Post-Chorus]
Stack stack, stack stack, oh oh...
Speed speed, speed speed oh oh...
Stack stack, stack stack, oh oh...
Speed speed, speed speed oh oh...
Stack stack, stack stack, oh oh...
Speed speed, speed speed oh oh...
Stack stack, stack stack, oh oh...
Speed speed, speed speed oh oh...
Stack stack, stack stack, oh oh...

[Post-Chorus]
Stack stack, stack stack, oh oh...
Speed speed, speed speed oh oh...
Stack stack, stack stack, oh oh...
Speed speed, speed speed oh oh...
Stack stack, stack stack, oh oh...
Speed speed, speed speed oh oh...
Stack stack, stack stack, oh oh...
Speed speed, speed speed oh oh...
Stack stack, stack stack, oh oh...

 

First Time

First Time