90s生まれミレニアル世代のメモ帳/備忘録

アメリカ東海岸の片隅から、読んだ記事や本で気になった箇所をメモするブログ。

100 Letters - Halsey 歌詞和訳で覚える英語

f:id:yougaku-eigo:20170604102131p:plain

バラード曲調で、歌詞のテーマは壊れかけている二人の関係を修復しようと努力しているストーリーとなっているようです。

“100 Letters” is a ballad that describes the story of two lovers who try to work out their failing relationship. The track references myths from the greek mythology including the legend of Midas.

 歌詞和訳で覚える英語

[Refrain]
But I don't let him touch me anymore
I said "I'm not something to butter up and taste when you get bored
'Cause I have spent too many nights on dirty bathroom floors
To find some peace and quiet right behind a wooden door"

[Pre-Chorus]
He said "please don't go away"
He said "please don't go away"
I said "it's too late"
I said "it's too late"
He said "please don't go away"
He said "please don't go away"
I said "it's too late"
I said "it's too late"

Source: Halsey – 100 Letters Lyrics | Genius Lyrics

  • butter up気に入られようとして〕(人)のご機嫌を取る、(人)におべっかを使う、(人)をおだてる、(人)にごまをする

[Refrain]
でも、彼にもう私に触れさせない
あなたが退屈している時、ご機嫌を取ったりするようなモノじゃないの
私は汚れたバスルームのフロアーで多くの夜を過ごしたから
平穏と木製のドアの向こう側に見つけようとして

[Pre-Chorus]
彼は言った 行かないでと
彼は言った 行かないでと
私は言った もう手遅れよと
私は言った もう手遅れよと
x 2