90s生まれミレニアル世代のメモ帳/備忘録

アメリカ東海岸の片隅から、読んだ記事や本で気になった箇所をメモするブログ。

Rihanna - Diamonds 歌詞和訳

f:id:yougaku-eigo:20161211105854p:plain

 

 この曲はSiaが書いたそうです。以下、プロデューサーのBenny BlanceとSiaのコメントです。

We’re sitting there trying to make records, and we finally just said, ‘Let’s just do something we like. Let’s make a hip-hop record with some really cool chords on it… It didn’t sound Rihanna at all. We were more thinking of making a record that sounds like Kanye. Let’s make a record with a dope beat. So we did. Then Sia heard the track and instantly gravitated towards it. We weren’t even thinking of putting a pop song on it, but she wrote this amazing song.“
––Benny Blanco (Producer)

I literally punched him in the arm. I thought Benny was playing a trick on me, [Rihanna] could’ve done it her own way, but I think she really genuinely liked the way it was.“
––Sia

 

 

 

英語歌詞:Rihanna – Diamonds Lyrics | Genius Lyrics

 

 

 

[Intro]
ダイアモンドみたいに輝く
Shine bright like a diamond
Shine bright like a diamond

今宵はまばゆく輝く あなたと私で
空の中のダイアのように美しい
ダイアモンドみたいに輝く

[Verse 1]

美しい海の中で光を見つけて
幸せになると決めたの
あなたと私で、あなたと私で
わたしたちは空の中のダイアモンドのように美しい
あなたは私が見ている流れ星のように
エクスタシーの景色
見てるだけでうっとりした気持ちになるの
あなたに抱きしめられると生きてるんだと実感できる
わたしたちは空の中のダイアモンドのように

[Pre-Hook]

わかっていたわ、わたしたちがすぐに一つになれるって
すぐにね
最初ひと目見た時から太陽の光の力が感じられたの
あなたの目に生命(活力)が見えた

[Hook]
今宵はまばゆく輝く あなたと私で
わたしたちは空の中のダイアモンドのように美しい
目と目を合わせて 生きているって実感する
わたしたちは空の中のダイアモンドのように美しい

[Post-Hook]
今宵はDiamondのようにまばゆく輝く
Shine bright like a diamond
Shining bright like a diamond
わたしたちは空の中のダイアモンドのように美しい
Shine bright like a diamond
Shine bright like a diamond
Shining bright like a diamond
わたしたちは空の中のダイアモンドのように美しい

Shine bright like a diamond
Shine bright like a diamond
In the Sky

 

[Verse 2]
Palms rise to the universe(手のひらを宇宙に向ける)
Moonshine(95度のアルコールの酒)とMolly(MDMAの呼び名)みたいに
あたたかみを感じる、私たちはぜったい死なない気がするの
わたしたちは空の中のダイアモンドのように美しい
あなたは私が見ている流れ星のように
エクスタシーの景色
見てるだけでうっとりした気持ちになるの
あなたに抱きしめられると生きてるんだと実感できる
わたしたちは空の中のダイアモンドのように

[Pre-Hook 2]
わかっていたわ、わたしたちがすぐに一つになれるって
すぐにね
最初ひと目見た時から太陽の光の力が感じられたの
あなたの目に生命(活力)が見えた

[Hook]
今宵はまばゆく輝く あなたと私で
わたしたちは空の中のダイアモンドのように美しい
目と目を合わせて 生きているって実感する
わたしたちは空の中のダイアモンドのように美しい

[Post-Hook]
今宵はDiamondのようにまばゆく輝く
Shine bright like a diamond
Shining bright like a diamond
わたしたちは空の中のダイアモンドのように美しい
Shine bright like a diamond
Shine bright like a diamond
Shining bright like a diamond
わたしたちは空の中のダイアモンドのように美しい

Shine bright like a diamond
Shine bright like a diamond
In the Sky

[Intro/Outro]
Shine bright like a diamond
Shine bright like a diamond
In the Sky
Shine bright like a diamond

[Hook]
今宵はまばゆく輝く あなたと私で
わたしたちは空の中のダイアモンドのように美しい
目と目を合わせて 生きているって実感する
わたしたちは空の中のダイアモンドのように美しい

[Outro]
Shine bright like a diamond
Shine bright like a diamond
Shine bright like a diamond
Oh oh yeah
Shine bright like a diamond
Shine bright like a diamond
Shine bright like a diamond
Shine bright like a diamond